torsdag 23 juli 2009

Ytterligare klassfoto från Forsnäs skola

Jag har fått ett klassfoto ifrån Jan Engström, som är född i Forsnäs, men numera är bosatt i USA. Hans mormor finns med på detta klassfoto från Forsnäs skola. Hon hette Gerda Helena Hedin, g. Höglund och var född 1911. Klassfotot är ungefär ifrån 1920. Gerda finns som första flickan från höger i mellanraden. Övriga personer på fotografiet är än så länge oidentifierade.



Tack Jan för att du skickade fotografiet åt mig. Om någon kan identifera ytterligare personer på klassfotot så är jag tacksam om jag kan en kommentar omkring detta.

3 kommentarer:

Jan Engström sa...

Hej Magnus, Jag har en identifierad flicka till på det här kortet. Det är främsta raden andra flickan till höger om läraren på bild, det är Hanna (Hulda) Forslund, sedemera gift med Albert Liden. Hon var född i Forsnäs 24 juni 1911.

Jan Engström sa...

Hej igen, Vi tror också ganska säkert att flickan närmast till höger om läraren i mellanraden är Ingeborg Hedin (g. Larsson) och att hon längst fram till höger är en av hennes systrar, antagligen Svea Hedin f 1911, dvs samma år som min momma som ju står precis bakom.

Magnus Johansson sa...

Fjärde personer från vänster på första raden är Nanna Lidén, gift Gradin. Tack Eira för uppgiften. Eira är dotter till Nanna.

Hälsningar
Magnus