tisdag 14 juli 2009

Klassfoto från Forsnäs skola

Bland min mormors fotografier hittade jag ett klassfoto som troligtvis är ifrån Forsnäs skola. Jag gissar att fotografiet är taget mellan 1917 till 1919. Många på klassfotot är identifierade, men några kvarstår fortfarande.

Nedersta raden från vänster: Johan Andersson (f. 1910), Gerda Hedin, g. Larsson (f. 1907), Svea Rydstedt, f. Larsson (f. 1908), oidentifierad, Lilly Nordin, f. Selin (min mormor, f. 1907), Axel Mähler (f. 1907), Bror Forslund (f. 1908).
Mittersta raden från vänster: Algot Persson (f. 1906), Nils Lidén (f. 1908).
Översta raden från vänster: Oidentifierad lärare, oidentifierad, oidentifierad, oidentifierad, Ingeborg Hedin, g. Larsson (f. 1909), Rut Rydstedt, g. Ribbing (f. 1908, osäker), Artur Persson (f. 1910).

Tacksam för all hjälp jag kan få med identifiering av eleverna på fotografiet, även läraren naturligtvis.

1 kommentar:

Magnus Johansson sa...

Fjärde personen på bakre raden är Nanna Lidén, gift Gradin. Tack för uppgiften Eira, som är dotter till Nanna.

Hälsningar
Magnus