lördag 7 november 2009

En annorlunda bild

Idag var jag på ett antikvariat efter Sturegatan i Stockholm. Det heter Leopolds antikvariat. De hade många vykort ifrån Ångermanland och ifrån Näsåker. Jag hade tidigare hittat det på Internet när jag sökte efter vykort. Jag kan varmt rekommendera det.

Jag köpte naturligtvis några vykort och idag tänkte jag visa ett av dem. Vykortet är en flygbild över Pelle Molins stuga och över hembygdsgården. I bakgrunden ser man Ångermanälven. Jag har inte sett något liknande vykort över detta område tidigare.

2 kommentarer:

Anita sa...

http://smulansblog.blogspot.com/2006/05/barndomsminnen.html

Hälsningar Anita ;)

Magnus Johansson sa...

Hej Anita,

Tack för länken. Intressant att läsa lite mera om området. Du har så mycket på din blogg som man missar dem ibland.

Hälsningar
Magnus