tisdag 5 januari 2010

Kort från Vagnede, Ramsele

Jag måste visa detta vykort från Vagnede, Ramsele, trots att det inte har något med Ådals-Liden att göra. Jag köpte detta på Tradera, men vad jag inte visste då var att jag hade budgivningen med min bror om det. Någon hade bjudit 35 kronor för detta, vilket också var utgångspriset. Jag tyckte det var för billigt att få detta gamla vykort för 35 kronor. Yvkortet var daterat 1902.
Jag bjöd först 60 kronor, men jag låg ändå under högsta budet på vykortet. Därefter bjöd jag 100 kronor, men låg fortfarande under högsta budet. Då var jag väldigt tveksam till att bjuda något mer, men till slut bjöd jag 110 kronor och fick vykortet. Mats hade lagt in 106 kronor som sitt högsta bud. Några timmar senare fick jag ett meddelande från Mats via MSN. Han frågade om jag bjöd över honom på vykort ifrån Ramsele. Jag blev mycket snopen då, eftersom jag inte kände igen hans användarnamn på Tradera. Han kunde alltså fått detta vykort för 35 kronor, istället för 110 kronor som jag bjöd. Jag sa då till Mats att det var nära att han fått det för 100 kronor. Jag tänkte först inte bjuda över det, men gjorde det till slut.

Yvkortet är skickat av en Elias V. Johansson till fröken Ellen Gustafsson i Berget, Äskekärr. Det är poststämplat den 23 december 1902 i Ramsele.

Inga kommentarer: