söndag 19 september 2010

Växtförädlingen i Sundmo, del 4

Här kommer ytterligare en bild från Växtförädlingen i Sundmo. Även denna bild är tagen år 1944 när man arbetade med att bygga upp växtförädlingen. Bilden visar de som arbetade med husen som senare skulle bli bl.a. kontor. Tyvärr är inte så många identiferade, så jag tar tacksamt emot namn på ytterligare personer. Vi tror att person nummer fyra från vänster heter Per Forslund, nummer sex Teodor Eliasson och nummer åtta Fritz Rydstedt. Övriga är ännu obekanta.

Tack till Beth Rydstedt för att jag fick låna detta kort.

2 kommentarer:

Stefan sa...

Hej Magnus!

Jag har visat kortet för mamma, pappa och moster Ann-Mari.
Fr vänster:

1 Erik Pettersson "Erik Petter"
2 Albert Viklund
3 Karl Vikner
4 Per Forslund

5 John Selander, bas på Växtförädlingen
6 Teodor Eliasson (min morfar)
7 Leonard Eliasson (bror till Teodor)
8 Fritz Rydstedt

9 Johan Lundin (min farfar)
10 Artur Eliasson (?) (bror till Teodor)
11 Alfred Roman "Boding" (kusin till Teodor)

Hälsningar
Stefan

Stefan sa...

Hej igen!
Ytterligare en granskning med förstorningsglas ger en rättelse och ett frågetecken:
1 Erik Pettersson ??
10 Ulrik Åström

/Stefan