söndag 9 maj 2010

Familjen Norlén

För några veckor sedan visade jag ett kort på Åkerlundska hemmanet i Sörmoflo. Hemmanet övertog senare av Erik Georg Norlén som var gift med ett barnbarn till Hans Olof Hansson Åkerlund. Förra året fick jag ett kort av en arbetskamrat i Ramsele med stora delar av familjen Norlén. Hon är barnbarn till Svea Norlén som är med på kortet.

Frida Åkerlund som finns med på kortet är kusin till Hulda Kristina Svensson, g. Norlén.

Tack Elisabet för att jag fick låna detta fina kort som är taget 1922 eller strax före.

2 kommentarer:

Kurt Sundin sa...

Hej! Kul att se denna bild! Jag är barn till Tora, som sitter i knät på Mormor.
Kurt Sundin
Härnösand

Anonym sa...

Hej
Fantastiskt att googla och sedan dyka på denna bild av min farfar Johan Norlén och hans familj.
Jag har nyligen börjat forska om den sidan av familjen.
Skulle vilja veta mer om farfar och hans familj, gärna fler bilder om någon har.
Tack på förhand
anne.norlen@live.se